Dietetyk Łodź
18 maja 2017
Jak łatwo schudnąć? Jak schudnąć do lata? Jakich błędów nie popełniać? Czemu nie chudnę? Czemu tak trudno schudnąć? Skoro fraza „jak schudnąć 5 kilo” była jedną z najczęściej wyszukiwanych w Internecie w ubiegłym roku to znaczy, że większość z nas ma z tym problem! Wiadomości i porad w tej sferze jest wiele…ale jak zrobić to dobrze i raz na zawsze? Oto najczęstsze błędy podczas odchudzania!



Najczęstsze błędy, które popełniają osoby odchudzające się….
 
  • Jesz nieregularnie
Dietetyczna mantra: regularne, częste i małe objętości, produkty najlepszej jakości… Przecież to wszyscy wiedzą ale tylko Ci, którzy się tego trzymają wiedzą jak to wpływa na powodzenie w odchudzaniu! Bardzo lubisz słodycze, podjadasz między głównymi posiłkami, jesz impulsywnie w czasie oglądania TV, kupujesz bez zastanowienia itp. To wszystko wiąże się z głodem, z którym musimy się poradzić….regularność to najłatwiejsza metoda. Jedząc  mniej więcej o stałych porach co 3-4h będzie Ci łatwiej uniknąć podjadania, chęci na słodycze i nieprzemyślanych wyborów, które zazwyczaj masz w czasie głodu. Dla organizmu to również ułatwienie trawienia i wchłaniania. Spróbuj przez tydzień jeść posiłki o wyznaczonych z góry porach (małe zmiany godziny posiłków nie zaszkodzą ale staraj się!), po tygodniu już powinieneś zauważyć różnicę chociażby w samopoczuciu i zobaczysz, że nawet chęć podjadania nie będzie już tak silna jak w sytuacji zupełnie przypadkowego jedzenia!





 
  • Myślisz, że ciemne znaczy lepsze?
Oczywiście wiemy, że białe pieczywo, cukier, sól, makaron – to wszystko jest białe więc na pewno jest nieprzychylne szczupłej sylwetce…. Czyli ciemny chleb, brązowy cukier i makaron będą w sam raz?
Niestety brązowy cukier to tylko zwykły cukier zabarwiony melasą…trzcinowy też jest brązowy z natury…ale to nadal cukier! Napędzi apetyt na kolejne słodkości!
Ciemny chleb też jest zabarwiony? Często tak! Nie sugeruj się kolorem, sprawdź skład! Założenie jest takie, że produkty zbożowe pełnoziarniste z natury mają ciemniejszy kolor. Sprawdź skład pieczywa, zobacz ile w nim mąki pełnoziarnistej lub razowej, a ile oczyszczonej! Mąka pełnoziarnista to typ 1850, razowa 2000 – powinny być na pierwszym miejscu w składzie! W składzie wytrop też karmel…tak, to on nadaje ten ciemny kolor pieczywu, które tak naprawdę jest z mąki zupełnie oczyszczonej!
Pamiętaj! Pełnoziarniste produkty to źródło błonnika i większa zawartość składników mineralnych – po nim będziesz bardziej syty i dostarczysz tego co organizm potrzebuje!





 
  • Jesz za mało !
Dla większości osób odchudzanie kojarzy się z głodem…A wcale tak nie powinno być! Każdy z nas ma określoną ilość kilokalorii, która warunkuje podstawowe procesy życiowe (PPM – Podstawowa Przemiana Materii). Jeśli będziesz jeść mniej niż Twoje zapotrzebowanie organizm będzie coraz wolniej pracował…bardzo szybko się sprzeciwi i nie będzie chciał dalej spalać tkanki tłuszczowej, a Ty szybko stracisz motywację, będziesz zniechęcony, zmęczony. Natomiast długotrwałe stosowanie bardzo restrykcyjnej diety zrujnuje Twoje zdrowie i samopoczucie. Prawdopodobnie nie dostarczysz również wszystkich składników odżywczych co doprowadzi do niedoborów!




 
  • Wykluczasz zupełnie węglowodany!
Wszystkie zalecenia żywieniowe, mówią o tym że węglowodany powinny stanowić największą część naszego żywienia w ciągu dnia…dlaczego więc podczas odchudzania myślisz, że należy je zupełnie wyrzucić z menu? Prawda jest taka, że z nimi przesadzamy w ciągu dnia: Rano Kanapki do tego kawa z cukrem, w ciągu dnia pączek, na obiad makaron, w między czasie batonik. Tak zazwyczaj wygląda dzień większości osób.   Zwróć uwagę, aby zmniejszyć ilość węglowodanów w diecie ale nie drastycznie…wyrzucić z powodzeniem możesz wszystkie słodycze! Wybieraj pełnoziarniste produkty – to one dadzą Ci energię i sytość ale ich węglowodany będą wchłaniały się dużo wolniej!
Diety bardzo niskowęglowodanowe w pierwszym tygodniu będą dawały lepsze efekty ale na krótko i w większości najpierw stracisz wodę i w niesparzających warunkach masę mięśniową!



 
  • Ciągle się ważysz!
Zmorą wszystkich odchudzających się jest WAGA! Chcesz wiedzieć czy już dziś jest mniej, a może po tej wyprawie na lody jest więcej kilogramów. Ważenie się codziennie jest bezcelowe, a może nawet przeszkodzić w odchudzaniu. Wczoraj było 79 kg, a dziś 80kg? Jak to możliwe!? Przecież trzymasz się diety. Wahania dobowe są normalnością….Po posiłku, wieczorem, przed okresem, w czasie zaparć, gdy organizm zatrzymuje z jakiś powodów wodę, po bardzo obfitym posiłku prawdopodobnie będziesz ważyć więcej. To tylko tymczasowa sytuacja. Nie daj się wciągnąć w paranoję – waż się raz na tydzień lub na dwa tygodnie! Osoby, które nie mają wagi w domu zazwyczaj osiągają lepsze efekty bo nie sugerują się zmianami masy ciała.





 
  • Jesz cały czas to samo
Monodiety kiedyś były bardzo popularne, choć nadal wiele osób się na nie decyduje! Codziennie kapuśniak? Grejpfruty?  A może bardziej różnorodnie ale przez miesiąc to samo? NIE! Zastanów się jaki jest produkt spożywczy, który ma wszystkie składniki odżywcze w sobie. Wszystkie w ilościach możliwych do zrealizowania dziennego zapotrzebowania. Nie ma takiego produktu! Co prawda jajko jest bardzo blisko, ale brakuje mu chociażby witaminy C. Musimy jeść różnorodnie, aby organizm otrzymał wszystkie składniki potrzebne do funkcjonowanie. Na monodiecie jest to niemożliwe i niebezpieczne! Niedobory żywieniowe nie doprowadzą Cię do wymarzonej sylwetki na stałe i nie pozostawią w dobrym samopoczuciu i zdrowiu.
 






PAMIĘTAJ, że dieta redukcyjna ma za zadanie nie tylko pozbyć sie zbędnych kilogramów, ale również polepszyć Twój stan zdrowia! Nie decyduj się na restrykcyjne monodiety, które mogą okazać się dla Cieie niebezpieczne!



#dieta #odchudzanie #błędyodchudzania  #dietaredukcyjna  #monodieta #najlepszadieta